zzzommar

Har inte skrivit här på ganska länge nu men det blir inte kul när man tvingar sig, oftast iallafall. Har varit på Way Out West, det var helt ok, det bästa var: Lauryn Hill, Patti Smith samt att komma in på stay out west även fast jag bara är 17. Detta var inget jag lyckades med genom att försöka applicera en "mogen aura" på mig själv utan genom att få nån tjej som va påväg hems band.... så inge credd där.
 
Just nu sitter jag och lyssnar på Nina Simone tribute albumet som e rikti bra, Lauryn Hill är med och så även  Usher!=) Nämen de e å rekomenndera iaf. "Nina Revisited: A tribute to Nina Simone" heter det och finns på spotify.
 
Vad mer har hänt...? Jag och min familj har blivit fotbollsintressrade. Eller tja, vi har blivit bajare, vi gillar att gå på matcher och känna stämmingen och skrika saker tillsammans med andra, hittils har vi varit på en match. Då förlorade visserligen Bajen men inte var vi deppiga för det, för när Bajen loosar har vi ingen sorg, för vi vet...
Bajen e bäst i sta'n, ja!!! - ett modiferat Kenta citat
 
I Göteborg under way out west bodde jag och Olle i tillsammans i en lägenhet . Lägenheten låg i Majorna och vi fick låna den mot att vi var kattvakter åt två tjocka katter, Sammy och Sune. Det var kul för vi bodde nästan granne med Katta. Vi bodde också nära festivalområdet vilket kändes toppenskönt och lyxigt. Något som dock hände var att en av katterna flera nätter i rad hoppade ner på oss där vi låg i sängen från en garderob, tror inte han menade illa men det var ändå en liten chock. Under festivalen mådde jag väl till och från, var ganska stressad vilket var lite tråkigt. Det var ganska hysterisk stämning där, ljud från alla håll.
 
Annat jag har gjort i sommar var att jag var på Gotland! Då åkte jag och min familj först och tältade på Fårö i några nätter och sen bodde vi i Olles mormors hus i Visby två ytterligare dagar innan vi åkte hem. Det bästa med den resan var helt klart att tälta på Fårö, vill tillbax. Jag och Alma (min lillasyster) badade i havet varje dag och vid ett tillfälle såg vi maneter, inte brännmaneter utan snälla maneter som såg ut som blommor som flöt runt i vattnet. Min hy va skitbra då även om jag fick lite rynkor.
 
Jag har haft ett sommarjobb, på äldreboende. Ett jobb som nog gjorde ganska stort intryck på mig om jag ska vara ärlig, jag fick lära mig att göra handmassage som jag sedan gick runt och utförde kontinuerligt på några av de boende. Mer än känslan av att kunna göra något för någon annan så fick man också en närmare kontakt (enligt mig). Jag tyckte att det kändes sorgligt att sluta och var ganska ledsen och tänkte på det ett bra tag efteråt, inte bara pga de facto att jag kanske aldrig mer skulle få träffa de  boende där utan också på grund av de känslor och tankar att jobba med de människorna rörde upp. Hur ska mitt liv bli, hur kommer det vara att bli gammal, hela döden-grejen, ja ni fattar. Hela upplevelsen var speciell men jag känner att jag gärna vill jobba på ett äldreboende igen.
 
Jag har ju gjort andra saker under lovet också såklart men vet inte riktigt vad, så inget mer om det nu!
här kommer lite bilder.
 
en bild jag ska försöka sälja till marabou
 
 
de två katterna..
 
 
Fka twigs
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder på mig och Olle i vår enda någorlunda lugna oas på hela festivalområdet när det regnade sista dagen.
 
 
 
 
 
 
 
bild från när vi gick hem från stay out west på morgonen och det var jättevackert
 
hanna, fideli, katta och ada - någon gång i juli
 
jag i bilen på fårö samt stranden o havet, en morgon på fårö - juli
 
bilder från visby - juli
 
 
jag med konstigt smink - augusti
 
en bild på mig sj ja redigerade i den fantastiska appen in sta gram
 
 
hejdå /yours truly hedda
Allmänt | | 2 kommentarer |
Upp